Przejdź do głównej zawartości

Mamusiowe święto

Z okazji Dnia Matki pojawia się tyle tekstów okolicznościowych na blogach, że odpuszczam temat :) Zresztą śledzę już teraz bardzo niewiele stron... Czyszczę nieco głowę, trochę mi jednak szkoda, bo znam kilka kapitalnych blogów, a wiem, że jest dużo więcej, jeszcze przeze mnie nieodkrytych. 
I omija mnie. To, czym się inne mamy dzielą.  Takie blogowo-macierzyńskie FOMO... 

ALE na długo przed naszym symbolicznym świętem, trafiłam na kilka wpisów, które mnie poruszyły, bo... takie jest właśnie moje życie. Jak milionów innych mam. Z podobnych elementów się składa, o podobnych rzeczach na co dzień zapominam i cieszę się, że ktoś mi życzliwie przypomni. I to tak, że tylko pozazdrościć lekkości pióra :-) Warto przeczytać, co o perfekcyjnie nieidealnej mamie napisała Dagmara, jakimi przemyśleniami o odwadze do bólu zwyczajnego życia i gotowania mało fotogenicznego rosołu podzieliła się Maja, wreszcie tekst Marty - naprawdę tak dobry, że cały bym chętnie zacytowała :-) Zresztą jej blog to moje ostatnie odkrycie. Autorka jest dziennikarką, wydała też powieść - kupiłam oczywiście, bo lubię kupować książki moich ulubionych blogerek :) Zresztą nie trzeba fikcyjnych historii - przeczytajcie o ekspresowym porodzie Marty, który jak gdyby nic przyjęła całkowicie sama ze starszymi dziećmi w drugim pokoju i panami hydraulikami kującymi ściany w łazience. Cymesik :-) Życie pisze najciekawsze historie!

U nas zwyczajność :-) Wczoraj występ przedszkola dla rodziców. Nie moje klimaty, wszelkie akademie ku czci mierziły mnie zawsze i jak się okazuje po drugiej stronie nie są wcale bardziej pociągające ani wzruszające. Tylko dzieci było mi żal prażących się w słońcu w krakowskich strojach, kiedy występowały po kolei wszystkie grupy. Nagrałam anusiowe pląsy dla Ł., ale zanim zdążyliśmy obejrzeć, Brożek raczył skasować oba filmiki, wyrywając mi telefon. Akurat to i tylko to zniknęło nie wiem jakim sposobem... Ale ten mały szkrab celuje w sianiu zniszczeń małego i dużego kalibru.

Tak, dzieci są bardzo kochane, wiadomo, że życie bym za nie oddała, ale bywają jednocześnie tak nieznośne, że mam ochotę od nich odpocząć. Zaczynam kolejne dni jak nie przymierzając Mary Poppins, a kończę niestety w stylu matki furiatki. A zdarza się już o poranku przejść do tego ostatniego wcielenia.



Życie. Blaski i cienie. Blogowe archiwum przypomina mi, że rok temu przespałam wreszcie całą noc. Że jadłam malinowe makaroniki, za którymi dziś zaglądałam do cukierni, ale mieli tylko torciki :-) I że niezmiennie mam te same egzystencjalne dylematy w temacie macierzyństwa :-)

We wtorek czytałam Ani na dobranoc zbiór opowiadań ks. Twardowskiego dla dzieci. Jedno było o tym, że miłość nie tylko daje, ale też przyjmuje na klatę różne trudne sprawy. Z nas dwóch to ja bardziej wiedziałam, o co chodzi... Ona przekartkowała szybko i wybrała inny tekst (w którym ja z kolei nie potrafiłam zrozumieć puenty), jak w krnąbrnej Agatce zakochało się pięciu młodzieńców. Dla ojca dziewczyny było to za wiele i postanowił odsiać nieco kandydatów. Kazał im ustawić się na mostku i zakrzyknął: 

-Kto ma ochotę na ślub,
niech pokaże, co umie
-i do wody chlup!

(Mam nadzieję, że w przyszłości nie będziemy musieli uciekać się do równie drastycznych metod odsiewu potencjalnych zięciów... ) 

ilustracja z książki Ks. Twardowski dzieciom. Opowiadania, Nasza Księgarnia 2014

Skoczyło czterech i wszyscy wypłynęli, dylemat dalej poczwórny. Tymczasem zwycięzcą konkurencji okazał się ten jeden, który nie skoczył, albowiem Agatka wybrała suchego, a nie desperatów skąpanych od stóp do głów;) Ku zaskoczeniu wybranka zapewne, który jako jedyny poszedł po rozum do głowy i odpuścił. Albo stchórzył wobec wizji szalonego teścia. Anusi bardzo spodobała się rola Agatki, zamiast usypiać raźno poderwała się z łóżka i zarządziła odegranie scenki ze skakaniem do wody... Ja byłam narratorem i całą resztą, ona czekała tylko na kwestię "wybieram tego, a nie tych mokrych głuptasów!". Cóż, nie lubi wilgoci, a ostatnio nawet lamentuje pod prysznicem, że już nie wspomnę co się działo, jak musiałam jej opłukać przetarte kolano. Chyba cała dzielnica słyszała.

Pięknego dnia życzę wszystkim Mamom, z moją na czele :)
Oraz wszystkim Tatom, bo bez Was nie byłoby nas!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Desery dla mamy karmiącej skazańca białkowego :-)

Pomyślałam, że przygotuję sobie taką linkownię do sprawdzonych przy Ani przepisów, bo skaza lubi się w rodzinie powtarzać... Poza tym to bardzo smaczne przekąski, a tych nigdy za wiele, prawda? Może komuś się przyda.
Ps. Zauważyłam, że blog ostatnio zrobił się mocno kulinarny ;-)



Uniwersalne muffinki

"Biszkopt" na bardziej wykwintne ciasto lub tort

Rozpustny tort czekoladowy, jeśli nie będzie uczulało kakao

Genialny murzynek karobowy

Bajaderki karobowe

Piszinger karobowy

Drożdżówka - raczej nie zawiedzie, bo pulchność zapewniają drożdże, nie jajka

Piernik

Przepisy z Pysznej diety nigdy mnie nie rozczarowały. Są proste, nie wymagają wyszukanych składników, jak czasem na innych blogach wegańskich.

Kruche ciasteczka lub ciasto, ewentualnie krucho-drożdżowe z owocami. Przepisy generalnie łatwo modyfikować, pomijając jajko i nabiał. Masło można zastąpić margaryną z każdego dyskontu (nie może zawierać masła lub serwatki), tudzież olejem - najzdrowiej.
Często robięTO 

Kremówka: ciasto francu…

Wyzwanie Minimalistki - tydzień drugi

18-24 stycznia 2015

Dzień 8 Gotuję nową potrawę

Żeby nie było tak monotonnie w kuchni :-) Wertujemy książkę Pascala i Okrasy, wybór pada na eskalopki indycze w papilotkach. Polecam :-)
ORYGINALNY PRZEPIS

Ps. Wersja dla mnie z bulionem zamiast śmietany była dużo gorsza :( indyk był twardy i smakował jak wygotowane mięso z rosołu. Ziemniaki bez zapieczonego sera to też nie to :-)

Dzień 9 Tworzę listę marzeń...

...ale w głowie, nie mam ochoty ich spisywać. Różne są, od banalnych i aktualnych pod tytułem masaż i przespana noc, po takie z gatunku, których spełnienia nie oczekuję, bo to są takie marzenia do pomarzenia :-)
Jakoś nie widzę związku tego zadania z minimalizmem czy prostym życiem...

Dzień 10 Opuszczam swoją strefę komfortu

Wybieram się z dziećmi na spotkanie "klubu mam".
Czy było warto... Nie wiem. Zrobiłam coś innego, coś nawet wbrew sobie. Co dało mi to wyjście, poza zmęczeniem i ubytkiem 20 zł w portfelu? Merytorycznie nic, jak napisałam na drugim bogu. Nikogo nie pozna…

Koniec lata

Jakoś tak mam jesienią, że robię się bardziej sentymentalna... Bardziej też dotykają mnie niektóre sprawy, częściej się wzruszam. Włączam stare płyty, odgrzebujemy jakieś antyczne starocie filmowe :-) Myślę o dawnych znajomych, choć od lat nie mamy kontaktu. Oglądam zdjęcia z młodosci ;P
Pojechałabym w góry... Ja, która wybitnym górołazem nie jestem i na obozie studenckim zawsze wybierałam najłatwiejsze trasy albo dyżur w kuchni. Piękne to były czasy... Wrzesień mi to wszystko przypomina. 



Zatęskniłam też za robótkami, bo marznę i postanowiłam coś zrobić na drutach albo szydełku, koniecznie z wełny, bo czapki wokół tylko akrylowe. Czas jest, bo od kiedy dzieci same zasypiają, wieczorne rytuały idą nam bardzo sprawnie i pojawił się nieznany nam dotąd czas dla rodziców po dwudziestej :-)


Ostatnio wspominaliśmy trochę lato.  Dla mnie osobiście bardziej relaksujące, niż rok temu, bo z niemowlęciem na ręku trudno mówić o jakimś sensownym wypoczynku... Brożek wtedy jeszcze nie chodził, więc o…